چهل اصل شادي بخش

 

1)شادي خود را به هيچ چيزوهيچ كس وابسته نكن تا هميشه از آن برخوردارباشي.

2)انتظارنداشته باش هميشه آنچه دراطرافت اتفاق مي افتدمطابق ميل وخواسته ات باشد.

3)هنگام عصبانيت هيچ تصميمي نگير .

4)ازسختي ها ومشكلات زندگي استقبال كن وباغلبه برآنها به خودپاداش بده.

5)اجازه نده اتفاقات ناخوشايند روحيه ات را خراب كند.

6)‌با بحث هاي بي نتيجه انرژي خودرا هدرنده.

7)انتظارنداشته باش با منفي گري جسمي سالم داشته باشي.

8)از هيچ كس وهيچ چيزتوقع نداشته باش.

9)تا با خود مهربان نباشي نمي تواني مهربورزي.

10)قبل از مطمين شدن در مورد هيچ چيز قضاوت نكن.

11)به تفسير وتعبير كارهاي ديگران نپرداز.

12)هركاري را با علاقه وتمركزانجام بده.

13)زندگي خود را هدفمندكن وبراي رسيدن به اهداف تلاش كن.

14)چيزهايي را كه دوست داري به ديگران ببخش.

15)قلبت را از نفرت خالي كن تا خوشبختي درآن لانه كند.

16)براي انجام كارهاي مورد علاقه ات زياد به نظر ديگران اهميت نده.

17)در تصميم هاي خود تاخير نينداز.

18)هنگام عصبانيت نفس عميق بكش وتا ده بشمار.

19)با ديگران طوري رفتاركن كه دوست داري با خودت رفتار شود.

20)به هيچ كس اميد نداشته باش به جز به خدا.

21)به جسم وروح خود مسلط شو.

22)براي اينكه شاد باشي بايد شادي افرين باشي.

23)در زندگي بجاي شناوربودن شناگر باش.

24)اندوه روز نيامده را به روز امده ات نيفزا.

25)هرگز سعي نكن به ديگران بقبولاني كه حرفت درست است.

26قبل از انجام كاري يا گفتن چيزي به ضرورت ان بينديش.

27)بي احترامي ديگران را با بي اعتنايي جواب بده.

28)بگذارديگران از تو به عنوان فردي ارام وخوش رو ياد كنند.

29)يگانه داروي ارامبخش روح وجان ياد خداست.

30)خود را ازاسارت زنجيرهاي بد بيني منفي گري ونااميدي آزاد كن.

31)به خاطر اشتباهات گذشته خودرا سرزنش نكن.

32)به ديگران كمك كن انچه را كه ميخواهند بدست آورند.

33)درفرهنگ لغات شكست را تجربه معنا كن.

34)با شرايط زندگي سازگار باش.

35)هنگام از دست دادن ناراحت نشو وقتي هم چيزي بدست آوردي خوشحال نباش.

36)در مقابل خواسته ها وگفتارديگران انعطاف پذيرباش ونخواه كه حرف حرف خودت باشد.

37)براي كشف حقايق زياد تفكر كن به خصوص جهان آفرينش .

38)به قدرتوان تلاش كن ونتيجه را به خدا واگذاركن.

39)هرگز خودت را با ديگران مقايسه نكن چراكه تو چيزهايي داري كه ديگران در حسرت آنها هستند.